mandag 10. januar 2011

Oppsummering i 1. termin

1. Foto
2. Trykk
3. Arbeidsmetoder
4. Bloggutfordringer og endringer

1. Foto
I foto har jeg lært en del. Kanskje en del litt halvveis. Det er mye jeg forsatt er usikker på, men det er nok meste fordi jeg ikke har jobbet noe spesielt med det uten om skolerelatert. Lukkertid og blenderåpning er forsatt litt skummelt. Komposisjon i bilder er jeg mer sikker i, men det kommer nok mest av 2,5 år med kunstfag.
Jeg liker foto veldig godt, og har lyst til å lære mer! Det er kjekt å se at jeg faktisk kan ta fine bilder som jeg selv blir fornøyd med!

2. Trykk
I trykk har vi hatt lino- og silketrykk. Linotrykk hadde jeg vært med på før, men det var kjekt å friske opp minnet med hvordan det ble gjort. Silketrykk var kjekt å få være med på! Det er vanskeligere å få gjort det i private sammenhenger enn linotrykk.
Trykking er noe jeg har fått sansen for.

3. Arbeidsmetoder
Jeg syns arbeidsmetodene i trykk og foto er veldig greie. Vi er ute og tar bilder, henter inspirasjon fra omverden og vi er ute på utflykter. Jeg har hatt nok utfordringer. Spesielt i foto, der jeg føler jeg sliter litt med å håndtere kameraet. Jeg er veldig fornøyd med dette halve året og ønsker egentlig ikke å forandre noe som helst. Veldig kjekke og inspirerende timer, med GOD lærer!

4. Blogg
Å levere på blogg var litt skummelt i begynnelsen, men etter noen innlegg ble det en vane. Det er litt styr å krangle med bloggen, layouten, på hvert innlegg, men det blir en vane det òg. ;) (Det er nok noe jeg gjør feil!) Jeg har lært enkle funksjoner som å legge inn kobling og bilder i teksten min. Jeg har aldri blogget før, men det var enkelt oppsett å forstå på bloggen.
Blogg er egentlig veldig greit og ryddig. Det er bare å gå i arkivet for å finne eldre innlegg, i steden for å ha mange innleveringer på ark.

Trykk og foto er gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar